RADTS THERAPIE; Rathera Additief Diagnose en Therapie Systeem

Het Radts therapie principe bestaat uit een combinatie van (electro)acupunctuur diagnosevormen en daarop volgend behandeling via acupunctuur-, homeopathie-, orthomoleculaire-, en of kruidentherapie.

Door middel van een (electro)acupuncturistisch onderzoek en anamnese krijgt de therapeut een beeld van de verstoringen die in het lichaam aanwezig zijn en probeert deze te behandelen.

Hoofddoel is deze verstoringen te beïnvloeden (en niet alleen de symptomen die daardoor veroorzaakt worden) en zodoende de natuurlijke balans van het lichaam te herstellen.

Klachten kunnen veroorzaakt worden door bijv. bacteriën, virussen, schimmels, parasieten enz. Ook intoleranties voor stoffen als insecticiden, kleur- en smaakstoffen, zware metalen, medicatie enz.

De Radtstherapeut maakt gebruikt van testbuisjes om de functies van het lichaam door te meten en krijgt op die manier informatie over de werking van de organen, het hormoonstelsel, het afweersysteem, het energieniveau en eventuele tekorten aan vitaminen, mineralen en sporenelementen, en andere noodzakelijke stoffen die het lichaam nodig heeft.

Om deze waarden te meten gebruikt de therapeut een meetapparaat (meestal een Rathera, Ravi of Vega-apparaat) waarmee een meetkring wordt gecreëerd tussen de patiënt en de testbuisjes.

Als na de meting de vermoedelijke oorzaak van de klachten achterhaalt is, stelt de therapeut een therapie samen die het best de verstoringen die gevonden zijn zou kunnen behandelen op. Deze therapie kan zowel homeopathisch- , acupuncturistisch- , orthomoleculair of herbaal(kruiden) zijn, of een combinatie hiervan.

De ingestelde behandeling wordt periodiek gecontroleerd om te zien of de gegeven waarden die bij het eerste onderzoek gevonden zijn voldoende veranderen en of de klachten van de patiënt veranderen/verbeteren. Als het evenwicht in het lichaam voldoende hersteld is kan de therapie afgebouwd worden of zelfs gestopt worden als het lichaam weer in staat is het natuurlijk evenwicht zelf te bewaren.

Bron: brochure en website van Rob Rijnsent, Radtstherapeut en docent Radts te Sint Pancras.

Vergoedt uw verzekeraar de kosten?

Steeds meer zorgverzekeraars vergoeden acupunctuurbehandelingen door NVA-leden. In deze lijst kunt u opzoeken of ook uw verzekeraar dit al doet. Neem voor de zekerheid contact op met uw zorgverzekeraar of dit ook voor uw polis geldt.

Radts therapie

” Herstel uw natuurlijke balans van het lichaam”

Heeft u vragen over dit onderwerp?
Neem gerust contact met ons op! Wij helpen u graag verder.